Všeobecné obchodné podmienky pre spotrebiteľa
Všeobecné obchodné podmienky e-shopu centralstyle.sk
(ďalej len ako „všeobecné obchodné podmienky“) Predávajúcim sa v zmysle týchto
všeobecných obchodných podmienok označuje firma
1.Pri objednávaní cez internet uveďte, prosím, nasledujúce údaje:
Ak nakupujete ako spotrebiteľ, t.j. ako fyzická osoba, ktorá nekoná pri
uzatváraní zmluvy na diaľku v rámci svojej podnikateľskej činnosti,
zamestnania alebo povolania, uveďte meno a priezvisko, adresu. Súčasne uveďte
Vaše telefónne číslo a e-mail.
Ak nakupujete v súvislosti s Vašou podnikateľskou činnosťou, uveďte tiež
obchodné meno, IČ, DIČ a miesto podnikania alebo sídlo
2.Po odoslaní objednávky bude Vaša objednávka spracovaná a na Váš e-mail bude
obratom doručené potvrdenie o prijatí objednávky. Detaily objednávky a
predpokladaný termín dodania tovaru až ku kupujúcemu s vami dohodneme e-mailom.
Na Vami uvedenú e-mailovú adresu Vám budú v prípade potreby zasielané všetky
ďalšie informácie ohľadom Vašej objednávky.
3. Predávajúci je povinný splniť objednávku a dodať kupujúcemu tovar v lehote
najneskôr do 30 dní.
4. Predávajúci oznamuje týmto kupujúcemu, že v súlade s ust. § 15 ods. 1 písm.
e) bod 3 a bod 4 ZnOOÚ pri spracúvaní osobných údajov kupujúceho sa predpokladá,
že osobné údaje kupujúceho budú poskytnuté a sprístupnené tretím stranám, resp.
okruhu príjemcov uvedeným v bode 24.23.
5. Pri preberaní tovaru Vám doručíme doklad o prevzatí tovaru, ktorý je zároveň
dokladom o zaplatení tovaru v prípade platby na dobierku. Doklad o prebratí
tovaru je zároveň objednávkou tovaru v písomnej podobe. Daňový doklad s
vyčíslením kúpnej ceny a DPH Vám bude odoslaný v deň dodania tovaru formou
e-mailu. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo
ním určená tretia osoba prevezme všetky časti objednaného tovaru alebo ak sa:
a) tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom
prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia
posledného dielu alebo posledného kusu,
c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého
dodaného tovaru.
6. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy z dôvodu vypredania zásob,
nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru
dohodnutého v zmluve prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré
znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich zo zmluvy
alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré
možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v
lehote určenej týmito všeobecnými obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je
uvedená v internetovom obchode. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti
okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú zálohu za tovar
dohodnutý v zmluve v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy a to
prevodom na účet určený kupujúcim.
7. Spotrebiteľ je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 dní odo
dňa prevzatia tovaru. Spotrebiteľ má právo v rámci tejto lehoty tovar rozbaliť a
odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“
obchode. Odskúšať však neznamená začať tovar používať a následne ho vrátiť
predávajúcemu. Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy u
predávajúceho v listinnej podobe alebo emailom na adrese info@centralstyle.sk
spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy. Kupujúci
môže použiť formulár na odstúpenie od zmluvy.
8. Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková
zmluva súvisiaca so zmluvou, od ktorej kupujúci odstúpil.
9. Tovar zašlite najneskôr do 14 dní od dňa odstúpenia
od zmluvy späť poštou na adresu uvedenú na faktúre. Po platnom odstúpení od zmluvy predávajúci vráti spotrebiteli všetky platby, ktoré
kupujúci preukázateľne uhradil v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy, najmä
kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru. Predávajúci však nie je povinný
uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci zvolil iný spôsob
doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.
Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si
zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný
predávajúcim. Platby budú kupujúcemu vrátené do 14 kalendárnych dní odo dňa, keď
bude predávajúcemu doručené oznámenie kupujúceho o odstúpení od kúpnej zmluvy.
Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej
platbe. Tým nie je dotknuté právo kupujúceho dohodnúť sa s predávajúcim na inom
spôsobe platby, ak v súvislosti s tým kupujúcemu nebudú účtované žiadne ďalšie
poplatky.
10. V prípade, že spotrebiteľ odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý
je použitý a je poškodený alebo neúplný alebo hodnota predmetného tovaru je
znížená v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec
zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru, má
predávajúci voči kupujúcemu nárok na náhradu škody vo výške hodnoty opravy
tovaru a uvedenia tovaru do pôvodného stavu resp. predávajúci má právo požadovať
od kupujúceho preplatenie zníženia hodnoty tovaru a kupujúci je o tejto
skutočnosti upovedomený.
11. V prípade, že spotrebiteľ odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý
je používaný, poškodený alebo neúplný, zaväzuje sa kupujúci uhradiť
predávajúcemu hodnotu, o ktorú sa znížila hodnota tovaru v skutočnej výške,
náklady, ktoré vznikli predávajúcemu v súvislosti s opravou tovaru a jeho
uvedením do pôvodného stavu kalkulované podľa cenníka pre pozáručný servis
tovaru.
Kupujúci je povinný v zmysle tohto bodu všeobecných obchodných podmienok
predávajúcemu uhradiť náhrady najviac vo výške rozdielu medzi kúpnou cenou
tovaru a hodnotou tovaru v čase odstúpenia od kúpnej zmluvy.
12. Predávajúci sa zaväzuje vrátiť spotrebiteli cenu zaplatenú za príslušný tovar
(spolu so všetkými platbami, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v
súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných
nákladov a poplatkov) v lehote 14 kalendárnych dní odo dňa doručenia oznámenia o
odstúpení od zmluvy predávajúcemu. Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu
cenu zaplatenú za príslušný tovar pred tým, ako mu bol tovar od kupujúceho doručený alebo kým kupujúci
nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu.
13. Pri odstúpení od zmluvy kupujúci znáša priame náklady na vrátenie tovaru
predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. Pri
odstúpení od zmluvy kupujúci znáša priame náklady na vrátenie tovaru, ktorý
vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty. Priame
náklady spojené s vrátením tovaru nemožno primerane vypočítať vopred. Podľa
dostupných informácií je predpokladaný odhad týchto nákladov v závislosti od
veľkosti, hmotnosti tovaru, vzdialenosti odkiaľ sa uskutočňuje vrátenie tovaru a
od cien za ktoré kupujúcim vybraný prepravca poskytuje svoje služby vo výške od
2,- EUR do 150,- EUR.
14. V prípade, ak kupujúci nesplní niektorú zo svojich vyššie uvedených
povinností podľa týchto Všeobecných obchodných podmienok, odstúpenie od zmluvy
nie je platné a účinné a predávajúci nie je povinný vrátiť všetky preukázateľné
platby podľa týchto Všeobecných obchodných podmienok kupujúcemu a zároveň má
nárok na úhradu nákladov spojených s odoslaním tovaru naspäť kupujúcemu.
15. Kupujúci (Spotrebiteľ) nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
a) poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom
spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením
tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby,
a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
b) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru
vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
c) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
d) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z
dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol
po dodaní porušený,
e) predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov,
kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ
tento obal rozbalil,
f) predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale,
g) poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho
poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že
bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie
od zmluvy.
15. Kúpna cena tovaru Vám bude vždy potvrdená v spresnení objednávky e-mailom.
Kupujúci potvrdzuje, že bol oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je
povinnosť zaplatiť cenu.
16. Všetky ceny za tovar a služby a všetky poplatky v internetovom obchode sú
uvádzané vrátane DPH. Všetky akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri
konkrétnom výrobku nie je uvedené inak. Bežná cena znamená cenu tovaru, za ktorú
predmetný tovar ponúkame bez zohľadnenia celkových možných bonusov,
marketingových kampaní na podporu predaja a iných zľavových akcií alebo cenu
nezáväzne doporučenú výrobcom či distribútorom, pričom bude zobrazená vždy tá
cena, ktorá lepšie odzrkadľuje cenovú hladinu daného výrobku v danom čase na
trhu.
17. Záručné podmienky sú upravené reklamačným poriadkom.
Ak Tovar vykazuje zjavné chyby, t.j. najmä ak je Tovar Kupujúcemu predaný v
poškodenom transportnom obale, je Kupujúci oprávnený Tovar neprevziať. V takom
prípade zostáva zachovaný nárok Kupujúceho na poskytnutie riadneho plnenia
Predávajúceho alebo na vrátenie kúpnej ceny podľa zvolenia Kupujúceho.
V prípade, že sa po prevzatí Tovaru Kupujúcim vyskytnú v záručnej dobe chyby
Tovaru, môže Kupujúci uplatniť svoju Reklamáciu.
Dĺžka záručnej doby pre kupujúcich, ktorí sú spotrebiteľmi v zmysle článku 1.
Všeobecné ustanovenia a vymedzenie pojmov, odsek 3, bod 1.i., sa riadi platnými
ustanoveniami Zákona, trvá teda 24 mesiacov, s výnimkami stanovenými Zákonom.
Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim. Rozhodujúci dátum na lehotu plynutia reklamácie je
dátum prijatia od kuriéra alebo poštového doručovateľa. Tovar zaslaný na
dobierku predávajúci nepreberá; odporúčame tovar poistiť.
Dĺžka záručnej doby pre kupujúcich, ktorí nie sú spotrebiteľmi v zmysle článku
1. Všeobecné ustanovenia a vymedzenie pojmov, odsek 3, bod 1.i., trvá 12
mesiacov. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim. V prípade,
že je reklamovaný tovar doručený poštou alebo kuriérom, (viď. kontakty)
zodpovedná osoba tento tovar prevezme, skontroluje zásielku, dokumentáciu
(faktúru, pokladničný blok, obal), rozhodujúci dátum na lehotu plynutia
reklamácie je dátum prijatia od kuriéra alebo poštového doručovateľa. Tovar
zaslaný na dobierku predávajúci nepreberá; odporúčame tovar poistiť.
Spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy vo všetkých prípadoch stanovených
Zákonom. V prípade odstúpenia od
zmluvy, sa zmluva od počiatku ruší a zmluvné strany sú povinné vrátiť všetko, čo
si na jej základe poskytli.
Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má spotrebiteľ - kupujúci právo, aby bola
bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného
odkladu odstrániť. Spotrebiteľ - kupujúci môže namiesto odstránenia vady
požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti,
ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo
závažnosť vady.
Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť závadnú vec za
nezávadnú, ak to spotrebiteľovi - kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla
riadne užívať ako vec bez vady, má spotrebiteľ - kupujúci právo na výmenu veci
alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú spotrebiteľovi -
kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však spotrebiteľ - kupujúci
nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec
riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má spotrebiteľ - kupujúci
právo na primeranú zľavu z ceny veci.
Predávajúci poučil spotrebiteľa - kupujúceho o jeho právach, ktoré mu vyplývajú
z Občianskeho zákonníka (bod 1. tohto článku) a právach, ktoré mu
vyplývajú z Občianskeho zákonníka (bod 2. tohto článku). Predávajúceho a spotrebiteľ - kupujúci mal možnosť si ho prečítať v čase
pred odoslaním objednávky.
Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a
ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje, je predávajúci alebo určená osoba
povinná určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa ust. § 2 písm. m) zákona o
ochrane spotrebiteľa ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku
reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité
technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku
reklamačného konania. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie predávajúci alebo
určená osoba reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu
vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo
dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má
spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový
tovar. O ukončení reklamačného konania a výsledku reklamácie informuje
predávajúci kupujúceho formou dohodnutou medzi obidvoma zmluvnými stranami
(e-mailom a doporučeným listom) a zároveň bude kupujúcemu spolu s tovarom
doručený reklamačný protokol. Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas
prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, môže predávajúci vybaviť
reklamáciu zamietnutím len na základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska
vydaného autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo
stanoviska určenej osoby (ďalej len “odborné posúdenie tovaru“). Bez ohľadu na
výsledok odborného posúdenia nemôže predávajúci od kupujúceho vyžadovať úhradu
nákladov na odborné posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným
posúdením tovaru.
Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej
zmluvy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v
doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné
posúdenie. Ak kupujúci tovar zašle na odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v
doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky
ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu
na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže
zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú chybu tovaru, môže reklamáciu uplatniť
znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná doba neplynie.
Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej
reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky
s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno
zamietnuť.
Reklamácia sa uplatňuje poštou na adrese uvedenej na faktúre.
Spoločne s tovarom odporúčame pre rýchlejšie vybavenie reklamácie doložiť doklad
potvrdzujúci kúpu tovaru (faktúra).
V prípade, že kupujúci využije svoje právo a vyžaduje odstránenie poruchy tovaru
opravou a v záručnom liste je pre účely záručných opráv tovaru určený iný
subjekt ako predajca, ktorého miesto podnikania je v rovnakom mieste ako v
prípade predávajúceho alebo v mieste pre kupujúceho bližšom, uplatní Kupujúci
právo na záručnú opravu u subjektu uvedeného v záručnom liste.
V prípade, že nie je možné uplatniť záručnú opravu u iného subjektu ako u
predajcu, zaistí záručnú opravu predajca. Predajca v deň prijatia reklamácie
vystaví kupujúcemu doklad o prijatí reklamácie tovaru, v ktorom presne označí
vady tovaru v súlade s ustanovením § 18 ods. 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa. Po
vybavení reklamácie predajca informuje kupujúceho formou dohodnutou s kupujúcim.
Ďalej je kupujúci oprávnený vyžadovať záručnú opravu v autorizovaných servisných
strediskách, ktorých zoznam je priložený v dokumentácii k tovaru, prípadne ich
oznámi Predávajúci na požiadanie Kupujúceho.
Reklamácie vrátane odstránenia poruchy musia byť vybavené bez zbytočného
odkladu, v odôvodnených prípadoch najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia
reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť
alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
V situácii, keď je tovar potrebné zaslať predávajúcemu alebo servisnému
stredisku, koná kupujúci tak, aby bol tovar zabalený do vhodného obalu, ktorý
tovar dostatočne ochráni a vyhovuje nárokom na prepravu tovaru. V prípade
prepravy krehkého Tovaru, odporúčame označiť zásielku príslušnými symbolmi.
Zodpovedná osoba v plnej miere zodpovedá za sledovanie plynutia lehoty na
reklamáciu v v súlade s príslušným ustanovením Zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane
spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka a bezodkladné kontaktovanie zákazníka o
vybavení reklamácie v zákonom určenej lehote formou e-mailu, SMS, resp.
doporučeného listu.
Servisné stredisko po riadnom vybavení reklamácie vyzve kupujúceho telefonicky,
e-mailom alebo iným spôsobom dohodnutým s kupujúcim k prevzatiu opraveného
Tovaru a reklamačného protokolu, resp. bude po vzájomnej dohode tovar spolu s
reklamačným protokolom doručený Kupujúcemu formou doporučenej zásielky.
Kupujúci berie na vedomie:
- Monitor môže farby skresľovať.
- Väčšie samolepky ako 50 cm môžu byť rozdelené na niekoľko dielov.
- Veľkosti sú uvedené ako hárok na ktorom je umiestnená samolepka.
- Veľkosti sú uvedené ako najdlhšia strana celého motívu pri rozložení ako na obrázku.
V prípade, že kupujúci nebol spokojný s vybavením reklamácie
predávajúcim alebo keď sa kupujúci obrátil na predávajúceho so
žiadosťou o nápravu a nebol spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil
jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má
kupujúci – spotrebiteľ právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu.
Ak predávajúci na takúto žiadosť odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30
dní odo dňa jej odoslania, má kupujúci – spotrebiteľ právo podať návrh na
začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov.
Subjektom alternatívneho riešenia sporov je Česká obchodní inspekce, Štěpánská 567/15
,120 00, Praha 2, Telefón: +420 296 366 360, resp. iná príslušná oprávnená
právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov. Kupujúci – spotrebiteľ je oprávnený si vybrať subjekt
alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov na ktorý sa obráti. Spotrebiteľ
môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu
pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke
https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
V prípade akejkoľvek reklamácie informuje kupujúci predávajúceho o uplatnení
reklamácie a dohodne sa s ním na najvhodnejšej forme reklamačného postupu.
Predávajúci s prihliadnutím na povahu reklamácie ponúkne kupujúcemu, aby ho
navštívil servisný technik a opravu porúch tovaru urobil na mieste prípadnej
inštalácie, t.j. u Kupujúceho, alebo odporučí tovar dopraviť do servisného
strediska.
Záručná doba na tovar je 24 mesiacov odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy, pokiaľ nie
je stanovená iná záručná doba pre konkrétny tovar, a plynie odo dňa prevzatia
tovaru. Záručná doba 24 mesiacov platí pri predaji tovaru na súkromnú potrebu [§
620 ods. 1 Občianskeho zákonníka]. Pokiaľ kupujúci, nie je spotrebiteľ v zmysle
článku 1. Všeobecné ustanovenia a vymedzenie pojmov, odsek 3, bod 1.i., záručná
doba trvá 12 mesiacov.
Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej kupujúci nemohol používať tovar z
dôvodu záručnej opravy tovaru.
V prípade výmeny tovaru začína
bežať záručná doba odo dňa prevzatia nového tovaru, avšak iba na nový tovar.
Do záručnej doby sa nepočíta doba od reklamácie tovaru až do doby, kedy je
kupujúci povinný po skončení záručnej opravy tovar prevziať. Ak dôjde k výmene
tovaru za nový alebo k výmene súčiastky, na ktorú je poskytnutá záruka, začína
plynúť záručná doba znova od začiatku, od prevzatia nového tovaru (príp. od
prevzatia tovaru s novou súčiastkou).
Na darčeky k tovaru nemožno vyššie uvedené uplatniť.
Daňový doklad Vám bude odoslaný v deň dodania tovaru formou e-mailu alebo v
balíku.
18. Predávajúci nezodpovedá za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú kuriérskou
službou, prípadne udaním nesprávnej adresy kupujúceho. Kupujúcemu odporúčame
dôkladne skontrolovať tovar, ako aj jeho obal, pri jeho prevzatí od
prepravcu/kuriéra a potvrdiť svojím podpisom prevzatie tovaru na doklade o
prevzatí tovaru. V prípade, že kupujúci zistí, že tovar alebo obal tovaru je
mechanicky poškodený, je vhodné túto skutočnosť oznámiť dopravcovi a za jeho
prítomnosti skontrolovať stav tovaru. V prípade zistenia poškodenia tovaru pri
jeho prevzatí kupujúcim ihneď pri prevzatí tovaru vyhotoviť
záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru (škodový zápis), ktorého správnosť
potvrdí dopravca.
19. Kupujúci má právo zrušiť objednávku bez udania dôvodu kedykoľvek pred
expedíciou tovaru a to prostredníctvom elektronickej pošty alebo telefonicky. V
prípade nedodania tovaru z dôvodu vyššej moci alebo z dôvodu ukončenia jeho
výroby predávajúci bezodkladne informuje kupujúceho o dôvode nedodania.
Predávajúci je povinný poskytnúť možnosť dodania náhradného tovaru.
Kupujúci má právo odmietnuť možnosť dodania náhradného tovaru a odstúpiť od
objednávky uvedeného tovaru. V prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti budú
pri zrušení objednávky finančné prostriedky vrátené kupujúcemu v lehote 14
kalendárnych dní rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe. Tým
nie je dotknuté právo kupujúceho dohodnúť sa s predávajúcim na inom spôsobe
platby, ak v súvislosti s tým kupujúcemu nebudú účtované žiadne ďalšie
poplatky.
20. Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil
jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má
možnosť obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na
žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej
odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia
svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom
riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov je
Česká obchodní inspekce, Štěpánská 567/15,120 00 Praha 2, Telefon: +420 296 366 360, www.coi.cz
alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov
alternatívneho riešenia sporov; spotrebiteľ má
právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia
spotrebiteľských sporov sa obráti.
Kupujúci - spotrebitelia sú oprávnení použiť platformu riešenia sporov online
(ďalej len ako „RSO“) na riešenie svojich sporov, v jazyku, ktorí si zvolia.
Kupujúci - spotrebiteľ môže na alternatívne riešenie svojho sporu využiť
platformu RSO, ktorá je dostupná na webovej stránke
https://ec.europa.eu/consumers/odr/ . Kupujúci - spotrebiteľ pri predkladaní
podania platforme RSO vyplní elektronický formulár sťažnosti. Informácie, ktoré
predloží, musia byť dostatočné na určenie príslušného subjektu alternatívneho
riešenia sporov online. Kupujúci - spotrebiteľ môže priložiť dokumenty na
podporu svojej sťažnosti.
21. Osobné údaje a ich ochrana
21.1. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je fyzickou osobou,
je povinný oznámiť predávajúcemu svoje meno a priezvisko, adresu trvalého
bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a mailovú adresu.
21.2. Kupujúci resp. dotknutá osoba (ďalej ako „kupujúci“ alebo „dotknutá
osoba“) poskytuje osobné údaje predávajúcemu dobrovoľne za účelom splnenia jeho
povinností vyplývajúcich z kúpnej zmluvy a ďalšej komunikácie s ním. Bez ich
poskytnutia predávajúci nemôže riadne plniť zmluvu s kupujúcim a preto ju nebude
možné s kupujúcim ani uzavrieť. Účelom spracúvania týchto osobných údajov je
vystavenie daňového dokladu, predzmluvné vzťahy, identifikácia kupujúceho,
potvrdenie objednávky a to telefonicky alebo prostredníctvom elektronickej
pošty, doručenie tovaru, registrácia na internetovom obchode
www.centralstyle.sk, realizovanie marketingových aktivít, informácii o novinkách
a akciových ponukách.
21.3. Predávajúci spracúva osobné údaje dotknutých osôb na marketingové účely na
základe ich žiadosti resp. súhlasu dotknutej osoby v súlade s § 11 ods. 1 zák.
č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších právnych
predpisov. Dotknutá osoba prejaví svoj súhlas so spracúvaním osobných údajov na
tento účel pri objednaní tovaru prostredníctvom internetového obchodu
www.centralstyle.sk,pri registrácii na internetovom obchode www.centralstyle.sk
alebo iným vhodným spôsobom. Dotknutá osoba vyjadruje svoj súhlas zaškrtnutím
príslušného políčka pred odoslaním objednávky alebo pri registrácii na
internetovom obchode www.centralstyle.sk, aby predávajúci spracoval a uschovával
jej osobné údaje v rozsahu meno, priezvisko, e-mailová adresa pri činnosti
predávajúceho týkajúcej sa zasielania informácií o novinkách a akciových
ponukách a spracovával ich vo svojom informačnom systéme Marketing. Kupujúci
udeľuje predávajúcemu tento súhlas na dobu určitú do splnenia účelu spracúvania
osobných údajov kupujúceho
21.4.Predávajúci týmto oznamuje kupujúcemu, že v zmysle ust. § 10 ods. 3 písm.
b) zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších
predpisov bude predávajúci ako prevádzkovateľ v procese uzatvárania kúpnej
zmluvy spracúvať osobné údaje kupujúceho bez jeho súhlasu ako dotknutej osoby,
keďže spracúvanie osobných údajov kupujúceho bude vykonávané predávajúcim v
predzmluvných vzťahoch s kupujúcim a spracúvanie osobných údajov kupujúceho je
nevyhnutné na plnenie z kúpnej zmluvy, v ktorej vystupuje kupujúci ako jedna zo
zmluvných strán.
Kupujúci môže zaškrtnutím príslušného políčka pred odoslaním objednávky vyjadriť
svoj súhlas v zmysle ust. § 11 ods. 1 zákona o ochrane osobných údajov, aby
predávajúci spracoval a uschovával jeho osobné údaje, najmä tie, ktoré sú
uvedené vyššie a/alebo ktoré sú potrebné pri činnosti predávajúceho týkajúcej sa
zasielania informácií o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných
tovaroch a spracovával ich vo všetkých svojich informačných systémoch,
týkajúcich sa zasielania informácií o nových produktoch, zľavách a akciách na
ponúkaných tovaroch. Kupujúci udeľuje predávajúcemu tento súhlas na dobu určitú
do splnenia účelu spracúvania osobných údajov kupujúceho. Predávajúci po splnení
účelu spracúvania zabezpečí bezodkladne likvidáciu osobných údajov kupujúceho.
Súhlas so spracovaním osobných údajov môže kupujúci odvolať kedykoľvek písomnou
formou. Súhlas zanikne v lehote 1 mesiaca od doručenia odvolania súhlasu
kupujúcim predávajúcemu.
21.5. Kupujúci má právo a možnosť aktualizovať osobné údaje priamo v on-line
režime na web stránke internetového obchodu, v zákazníckej sekcii, ihneď po
prihlásení.
21.6. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust. § 6 ods. 2 písm. c) ZnOOÚ osobné
údaje bude získavať výlučne na účel uvedené v bode 25.2. týchto všeobecných
obchodných podmienok.
21.7. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust. § 6 ods. 2 písm. e) ZnOOÚ
zabezpečí, aby sa osobné údaje spracúvali a využívali výlučne spôsobom, ktorý
zodpovedá účelu, na ktorý boli zhromaždené.
21.8. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust § 6 ods. 2 písm. i) ZnOOÚ bude
spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a bude konať spôsobom, ktorý
neodporuje ZnOOÚ ani iným všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich nebude
obchádzať.
21.9. Kupujúci má právo na základe písomnej žiadosti od predávajúceho vyžadovať
1/ potvrdenie, či sú alebo nie sú osobné údaje o nej spracúvané,
2/ vo všeobecne zrozumiteľnej forme informácie o spracúvaní osobných údajov v
informačnom systéme v rozsahu:
a) identifikačné údaje predávajúceho a zástupcu predávajúceho, ak bol
vymenovaný,
b) identifikačné údaje sprostredkovateľa; to neplatí, ak predávajúci pri
získavaní osobných údajov nepostupuje podľa § 8 ZnOOÚ,
c) účel spracúvania osobných údajov,
d) zoznam osobných údajov alebo rozsah osobných údajov podľa § 10 ods. 4 prvej
vety ZnOOÚ a
e) doplňujúce informácie, ktoré sú s ohľadom na všetky okolnosti a podmienky
spracúvania osobných údajov potrebné pre kupujúceho na zaručenie jej práv a
právom chránených záujmov v rozsahu najmä:
- poučenie o dobrovoľnosti alebo povinnosti poskytnúť požadované osobné údaje;
ak predávajúci získava osobné údaje kupujúceho na základe súhlasu kupujúceho
podľa § 11 ZnOOÚ, oznámi jej aj čas platnosti súhlasu, a ak kupujúceho povinnosť
poskytnúť osobné údaje vyplýva z priamo vykonateľného právne záväzného aktu
Európskej únie, medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná,
alebo zákona, predávajúci oznámi kupujúcemu právny základ, ktorý jej túto
povinnosť ukladá, a upovedomí ju o následkoch odmietnutia poskytnúť osobné
údaje,
- okruh príjemcov, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje
sprístupnené,
- tretie strany, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje
poskytnuté,
- okruh príjemcov, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje
sprístupnené,
- tretie strany, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje
poskytnuté,
- okruh príjemcov, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje
sprístupnené,
- formu zverejnenia, ak majú byť osobné údaje zverejnené,
- tretie krajiny, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že sa do týchto krajín
uskutoční prenos osobných údajov,
21.10. Pri vydaní rozhodnutia podľa odseku 21.14. je kupujúci oprávnený
oboznámiť sa s postupom spracúvania a vyhodnocovania operácií:
1/ vo všeobecne zrozumiteľnej forme presné informácie o zdroji, z ktorého získal
jej osobné údaje na spracúvanie,
2/ vo všeobecne zrozumiteľnej forme zoznam jej osobných údajov, ktoré sú
predmetom spracúvania,
3/ opravu alebo likvidáciu svojich nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych
osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
4/ likvidáciu jej osobných údajov, ktorých účel spracúvania sa skončil; ak sú
predmetom spracúvania úradné doklady obsahujúce osobné údaje, môže požiadať o
ich vrátenie,
5/ likvidáciu jej osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, ak došlo k
porušeniu zákona,
6/ blokovanie jej osobných údajov z dôvodu odvolania súhlasu pred uplynutím času
jeho platnosti, ak predávajúci spracúva osobné údaje na základe súhlasu
kupujúceho.
21.11. Právo kupujúceho podľa bodu 21.10. bodu 3 a 4 možno obmedziť, len ak
takéto obmedzenie vyplýva z osobitného zákona alebo jeho uplatnením by bola
porušená ochrana kupujúceho, alebo by boli porušené práva a slobody iných osôb.
21.12. Kupujúci na základe bezplatnej písomnej žiadosti má právo u predávajúceho
namietať voči
1/ spracúvaniu jej osobných údajov, o ktorých predpokladá, že sú alebo budú
spracúvané na účely priameho marketingu bez jej súhlasu, a žiadať ich
likvidáciu,
2/ využívaniu titulu, mena, priezviska a adresy kupujúceho na účely priameho
marketingu v poštovom styku, alebo
3/ poskytovaniu titulu, mena, priezviska a adresy kupujúceho na účely priameho
marketingu.
21.13. Kupujúci na základe písomnej žiadosti alebo osobne, ak vec neznesie
odklad, má právo u predávajúceho kedykoľvek namietať voči spracúvaniu osobných
údajov v prípadoch podľa § 10 ods. 3 písm. a), e), f) alebo g) ZnOOÚ vyslovením
oprávnených dôvodov alebo predložením dôkazov o neoprávnenom zasahovaní do jej
práv a právom chránených záujmov, ktoré sú alebo môžu byť v konkrétnom prípade
takýmto spracúvaním osobných údajov poškodené; ak tomu nebránia zákonné dôvody a
preukáže sa, že námietka kupujúceho je oprávnená, predávajúci je povinný osobné
údaje, ktorých spracúvanie kupujúci namietal, bez zbytočného odkladu blokovať a
zlikvidovať ihneď, ako to okolnosti dovolia.
21.14. Kupujúci na základe písomnej žiadosti alebo osobne, ak vec neznesie
odklad, ďalej má právo u predávajúceho kedykoľvek namietať a nepodrobiť sa
rozhodnutiu predávajúceho, ktoré by malo pre ňu právne účinky alebo významný
dosah, ak sa také rozhodnutie vydá výlučne na základe úkonov automatizovaného
spracúvania jej osobných údajov. Kupujúci má právo žiadať predávajúceho o
preskúmanie vydaného rozhodnutia metódou odlišnou od automatizovanej formy
spracúvania, pričom predávajúci je povinný žiadosti kupujúceho vyhovieť, a to
tak, že rozhodujúcu úlohu pri preskúmaní rozhodnutia bude mať oprávnená osoba; o
spôsobe preskúmania a výsledku zistenia predávajúci informuje kupujúceho v
lehote podľa bodu 21.21. Kupujúci nemá toto právo iba v prípade, ak to
ustanovuje osobitný zákon, v ktorom sú upravené opatrenia na zabezpečenie
oprávnených záujmov kupujúceho, alebo ak v rámci predzmluvných vzťahov alebo
počas existencie zmluvných vzťahov predávajúci vydal rozhodnutie, ktorým vyhovel
požiadavke kupujúceho, alebo ak predávajúci na základe zmluvy prijal iné
primerané opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov kupujúceho.
21.15. Ak kupujúci uplatní svoje právo
1/ písomne a z obsahu jej žiadosti vyplýva, že uplatňuje svoje právo, žiadosť sa
považuje za podanú podľa tohto zákona; žiadosť podanú elektronickou poštou alebo
faxom kupujúci doručí písomne najneskôr do troch dní odo dňa jej odoslania,
2/ osobne ústnou formou do zápisnice, z ktorej musí byť zrejmé, kto právo
uplatnil, čoho sa domáha a kedy a kto vyhotovil zápisnicu, jeho podpis a podpis
kupujúceho; kópiu zápisnice je predávajúci povinný odovzdať kupujúcemu,
3/ u sprostredkovateľa podľa bodu 1 alebo 2 tohto odseku, je ten povinný túto
žiadosť alebo zápisnicu odovzdať predávajúcemu bez zbytočného odkladu.
21.16. Kupujúci pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú,
môže podať Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky návrh na
začatie konania o ochrane osobných údajov.
21.17. Ak Kupujúci nemá spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu, jej práva
môže uplatniť zákonný zástupca.
21.18. Ak kupujúci nežije, jej práva, ktoré mala podľa tohto zákona, môže
uplatniť blízka osoba.
21.19. Žiadosť kupujúceho podľa bodu 21.9., 21.10. 1/, 3/ až 6, a bodu 21.12. až
21.14. vybaví predávajúci bezplatne.
21.20. Žiadosť kupujúceho podľa bodu 21.10. 2/ vybaví predávajúci bezplatne
okrem úhrady vo výške, ktorá nemôže prekročiť výšku účelne vynaložených vecných
nákladov spojených so zhotovením kópií, so zadovážením technických nosičov a s
odoslaním informácie kupujúcemu, ak osobitný zákon neustanovuje inak.
21.21. Predávajúci je povinný písomne vybaviť žiadosť kupujúceho podľa odsekov
21.19. a 21.20. najneskôr do 30 dní odo dňa doručenia žiadosti
21.22. Obmedzenie práv kupujúceho podľa bodu 21.11. predávajúci bez zbytočného
odkladu písomne oznámi kupujúcemu a Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej
republiky.
21.23. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust. § 15 ods. 1 písm. b) ZnOOÚ
spracúva osobné údaje kupujúceho na účely uvedené v bode 21.2. týchto podmienok
prostredníctvom týchto sprostredkovateľov:
Direct Parcel Distribution SK s.r.o.
Sídlo: Technická 7, Bratislava 821 04
IČO: 35 834 498
zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, Oddiel Sro. Vložka č.
26367/B
Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust. § 15 ods. 1 písm. e) bod 3 ZnOOÚ
poskytuje osobné údaje kupujúceho v rozsahu podľa zákona č. 324/2011 Z.z. o
poštových službách na účely doručenia tovaru podľa bodu 21.2. týchto podmienok
prostredníctvom týchto tretích strán:
Slovenská pošta, a.s.
Sídlo: Partizánska cesta 9, 975 99 Banská Bystrica
IČO: 36 631 124
zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, Oddiel Sa, Vložka
č. 803/S
22. Kupujúci po odoslaní objednávky, alebo registrácii môže v prípade vyjadrenia
súhlasu dostať správy o ponukách tovarov, akciách a službách predávajúceho.
Objednávateľ môže zasielanie kedykoľvek odvolať po prihlásení do klientskeho
centra v sekcii „Môj účet“ a podsekcii „Môj newsletter“.
23. Zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky kupujúci vyjadruje, že sa
oboznámil s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami, v plnom rozsahu porozumel
ich obsahu a že s nimi súhlasí.
Orgán dozoru: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) Inšpektorát SOI pre
Bratislavský kraj Prievozská 32, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava 27 Odbor
technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa tel. č.: 02/ 58272 172-3 fax
č.: 02/ 58272 170
24. Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú
príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Obchodného zákonníka (v prípade ak
kupujúci nevystupuje ako spotrebiteľ), zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom
obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole
vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých
zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov a Zákona č.
102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku
25. Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu
uzavretím kúpnej zmluvy.
26. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto všeobecných nákupných
podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny všeobecných obchodných podmienok.
Platne uzavretá zmluva sa však riadi všeobecnými obchodnými podmienkami v čase,
v ktorom bola uzavretá. je splnená umiestnením na internetovej stránke
www.centralstyle.sk.